W wielu firmach planujących transformację na dużą skalę brakuje stałych pracowników z kompetencjami, które pozwalają na to, by ją z sukcesem przeprowadzić. Czy to oznacza, że transformacja jest niemożliwa? Absolutnie nie! Oto krótkie case study, które pokazuje, ile może się zmienić przez 16 miesięcy pracy Interim Managera.
Naszym klientem był polski oddział globalnej firmy z sektora finansów – firma zajmująca się dostarczaniem rozwiązań finansowych opartych na aktywach w branży rolnictwa, żywności, ochrony zdrowia, czystych technologii, budownictwa, transportu, przemysłu oraz technologii biurowych. Organizacja ta współpracuje z producentami sprzętu, sprzedawcami i dystrybutorami w ponad 30 krajach, wspierając ich kanały dystrybucji oraz rozwój ich działalności.
Kiedy warto zatrudnić Interim Managera?
Chęć dalszej ekspansji na polskim rynku w obszarze transakcji i zachowania odpowiedniego poziomu efektywności finansowej sprawiła, że firma planowała przebudowę dotychczasowych procesów operacyjnych. Zmiany miały objąć proces wsparcia sprzedaży i procesowanie umów, uruchamianie wypłat oraz obsługę klienta. Każda z tych zmian wiązała się z koniecznością wsparcia ich nowoczesnymi narzędziami IT.
W organizacji nie było jednak nikogo, kto posiadał kompetencje w zakresie digitalizacji procesów operacyjnych. Właśnie dlatego zarząd zdecydował się na zatrudnienie Interim Managera.
Jakie mogą być główne zadania Interim Managera?
Obowiązki, którymi miał się zająć Interim Manager, obejmowały 4 kluczowe kwestie:
- bieżące zarządzanie działem operacyjnym oraz przeprowadzenie zespołu przez proces transformacji,
- poprowadzenie całości projektu, którego celem jest zmiana obszaru operacyjnego – od struktury poprzez procesy, narzędzia i utylizację zasobów,
- wsparcie firmy w wyborze narzędzi IT, które będą wzmacniać efektywność nowych procesów,
- współreprezentowanie polskiego oddziału przed centralą firmy.
Rekrutacja odpowiedniego interim managera
CTER, bazując na sieci swoich kontaktów, w ciągu 7 dni przedstawił klientowi 7 kandydatur na stanowisko Interim Chief Digital Officera. Po serii spotkań klient podjął decyzję o rozpoczęciu współpracy z jednym z rekomendowanych kandydatów, powierzając mu misję digitalizacji procesów operacyjnych oraz transformacji organizacji.
Możliwe efekty współpracy z Interim Managerem
W trakcie trwania 16-miesięcznego kontraktu Interim Manager zrealizował program reorganizacji i automatyzacji procesów. Celem programu było maksymalne uproszczenie i mechanizacja obsługi ok. 80% umów low ticket, które poskutkowały:
- skróceniem czasu realizacji umów,
- wzrostem wskaźnika zwrotu kapitału o 15%,
- obniżeniem kosztu operacji o 15% w stosunku do wartości obsługiwanego biznesu (przy jego jednoczesnym wzroście o 35%),
- uwolnieniem zasobów ludzkich zajętych procesowaniem powtarzalnego procesu do zajęcia się zupełnie nowymi zadaniami – procesowaniem dużych projektów, dalszym rozwojem biznesu itp.).
Zdecydowanie się na zatrudnienie Interim Managera otwiera przed organizacjami nowe możliwości działania i rozwoju. Case study, które opisaliśmy, to tylko jeden z przykładów zrealizowanej przez nas usługi Interim Management. Więcej przykładów znajdziesz na naszym blogu w zakładce case study.
piotr.golinski@cter.pl
+48 605 651 621
Piotr Goliński
Pracuje z największymi grupami kapitałowymi w Europie Środkowej, firmami właścicielskimi, funduszami inwestycyjnymi i start-upami. Realizuje projekty na stanowiska w obszarze general management, sprzedaży, operacji, techniki, IT i finansów. Ekspert w zakresie telekomunikacji, IT, e-commerce, energetyki i branż infrastrukturalnych. Pracuje w j. polskim, angielskim i rosyjski.