Jakie efekty mogą przynieść działania Interim Production Managera w pół roku

Case Study Interim Production Manager automotive

Spadek jakości produktów to konsekwencja wielu różnych problemów w firmie. Jednym z nich może być brak jasno określonych procesów i odpowiednich procedur, co powoduje chaos w działaniu całej linii produkcyjnej. Jak ten chaos opanować i czy da się to zrobić w 6 miesięcy?

Sytuacja, którą opisujemy, miała miejsce na Węgrzech. W gronie klientów Interim Management Resourcing Ltd (IMR), firmy partnerskiej globalnej organizacji Senior Management Worldwide (SMW), znajduje się jeden z węgierskich zakładów największego na świecie producenta foteli samochodowych. W tym zakładzie odbywa się produkcja stalowych mechanizmów do przednich siedzeń, zarówno ze sterowaniem mechanicznym, jak i napędzanych silnikiem elektrycznym. Klientami firmy są najpopularniejsi niemieccy producenci samochodów, których oddziały montażowe funkcjonują w Europie, Ameryce Północnej i Południowej Afryce.

Z czego wynikały problemy klienta?

Zakład klienta IMR został otwarty na początku 2017 roku. Kilka problemów pojawiło się właściwie od razu. Większość z nich dotyczyła przestrzeni dla sprawnego przepływu materiałów i instalacji przeniesionych z innych zakładów, opracowania procesów montażu i procedur zapewnienia jakości. Trudną sytuację dodatkowo pogorszyły braki kadrowe – i to zarówno wśród managerów, jak i na poziomie operacyjnym.

Wymienione kwestie odbiły się przede wszystkim na jakości produktów oraz czasie ich dostarczenia do odbiorców. Spowodowały również konsekwencje wizerunkowe i sprzedażowe, dlatego klient uznał, że potrzebuje tymczasowego kierownika produkcji. Do jego zadań miało należeć wsparcie działań montażu końcowego oraz testów.

Jakie zadania wyznaczono Interim Production Managerowi?

Po przeprowadzonym audycie IMR zarekomendował zatrudnienie Interim Managera na sześć miesięcy, a zakres jego zadań podzielił na dwa etapy. Klient zatwierdził obie propozycje, a z wybranym Interim Managerem podpisał umowę, która obejmowała:

  • przegląd i analizę procesów, procedur oraz dokumentów związanych z montażem końcowym i testami, wskazanie obszarów wymagających optymalizacji, rekomendowanie zmian, przygotowywanie harmonogramów oraz współpracę z innymi działami,
  • przejęcie inicjatywy i zarządzanie działem zgodnie z zatwierdzonymi zaleceniami, usprawnianie i doskonalenie obowiązujących procesów biznesowych.

Co zmieniło się po 6 miesiącach?

Wybrany Interim Production Manager zrealizował wszystkie zadania w zakładanym czasie. Efekty jego pracy były widoczne nie tylko w jakości produktów i zmniejszeniu liczby roszczeń ze strony klientów. W ciągu 6 miesięcy wypracowano również znaczne oszczędności (dzięki rezygnacji z kosztownego transportu lotniczego), a także rozwiązano problemy z rekrutacją i zatrzymano pracowników na różnych szczeblach organizacji.


Senior Management Worldwide (SMW) to największa i najdłużej działająca grupa Interim Management Service Providerów na świecie. Stowarzyszone z nią firmy członkowskie w Europie, Azji i obu Amerykach mają jasno określone zadania – pomagać klientom rozwiązywać ich problemy, rekomendować zmiany oraz przeprowadzać udane transformacje. Organizacje zrzeszone w SMW wspierają klientów również w zapełnieniu braków kadrowych, przygotowywaniu ekspertyz i w podejmowaniu inicjatyw, które mają poprawiać ich dotychczasowe wyniki.

Senior Management WorlWide jest wiodącą globalną siecią oferującą usługi Interim Management.

Interim Management Resourcing Ltd (IMR) – firma partnerska SMW na Węgrzech, która oferuje wsparcie w zakresie interim managementu już od 10 lat.

W artykule przeczytasz