Jak wygląda projekt Interim Management realizowany przez CTER?

projekt Interim Management

Czy wiesz, że po wpisaniu w wyszukiwarkę hasła „projekt Interim Management” pojawiają się ponad 3 miliony wyników? Ani trochę nas to nie dziwi. W tym artykule opowiadamy, jak to się stało, że zajęliśmy się projektami interimowymi. Podpowiemy również, jak trafić do naszej puli Interim Managerów oraz udzielimy odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania.

Kiedy Joanna Czarnocka-Tworzyńska zakładała CTER, przewidywała, że na polskim rynku pojawi się elastyczny model współpracy doświadczonych menedżerów z klientami. Wtedy jednak pochłaniały nas zlecenia w obszarze rekrutacji Executive Search. Plan realizacji pt. „projekt Interim Management” musiał więc poczekać na „właściwy moment”.

Ten moment nadszedł w 2009 roku, gdy CTER stał się jedną z firm tworzących Interim Management Resourcing. Trzy lata później firmy z IMR – operatora usług IM w Europie Środkowo-Wschodniej – dołączyły do najstarszej globalnej organizacji Senior Management Wordlwide. Jako CTER działamy w niej do dzisiaj.

Kto może zlecić CTER projekt Interim Management?

Pierwszy projekt Interim Management  zrealizowaliśmy już w 2009 roku i od tego czasu pracowaliśmy dla blisko 100 klientów. Prowadziliśmy projekty zarówno dla globalnych korporacji, jak i dla polskim firm, a także dla firm giełdowych oraz private equity.

Projekt Interim Management – jak go realizujemy?

Od otrzymania zapytania od klienta do prezentacji kandydatów potrzebujemy kilku dni roboczych. Nasz rekord to 36 godzin – dokładnie tyle upłynęło od pierwszego kontaktu z nami do pojawienia się Interim Managera w miejscu pracy.

W praktyce współpracę CTER z klientem przy projektach IM można podzielić na 7 etapów.

  • Po otrzymaniu informacji o projekcie, jeszcze przed podpisaniem umowy o współpracy, w ciągu 24 godzin przeprowadzamy wstępną ocenę sytuacji. Określamy wtedy, czy w naszej puli Interim Managerów znajdują się dostępni menadżerowie z kompetencjami i doświadczeniami, których poszukuje klient.
  • Jeśli wstępna ocena przebiegła pozytywnie – podpisujemy umowę o współpracy.
    A co wtedy, gdy w naszej ocenie istnieje ryzyko braku lub niedostępności menedżerów o poszukiwanym profilu? W takich sytuacjach przekazujemy informacje o alternatywnych możliwościach pozyskania danych kompetencji z rynku.
  • Następnie w ciągu maksymalnie 3–5 dni przedstawiamy klientowi potencjalnych Interim Managerów.
  • Wspieramy klienta w organizacji spotkań oraz w podjęciu optymalnej decyzji o zatrudnieniu wybranego menedżera.
  • Pomagamy w sformalizowaniu współpracy oraz zawarciu umowy. Ostateczną umowę o współpracy, dostosowaną do specyfiki sytuacji, zainteresowane strony zawierają już między sobą.
  • W cyklu comiesięcznym monitorujemy realizację projektu. Jesteśmy w kontakcie zarówno z klientem, jak i z menedżerem.
  • Wspieramy w zaplanowaniu zakończenia oraz przekazania projektu.
Pula dostępnych Interim Managerów – skąd ją mamy i jak się w niej znaleźć?

W prowadzonych przez nas projektach Interim Management przedstawiamy klientom jedynie tych menedżerów, których kompetencje i doświadczenia mieliśmy możliwość zweryfikować. Ze względu na bardzo krótki czas realizacji rzadko mamy okazję zaprosić do udziału w projekcie nieznanych nam wcześniej menedżerów.

A jak wygląda proces kwalifikacji do naszej puli Interim Managerów? Składa się on z 5 kroków:

  1. Analiza doświadczeń zawodowych na podstawie CV
  2. Wstępna rozmowa telefoniczna
  3. Wywiad z konsultantem CTER
  4. Badanie referencji ze zrealizowanych projektów interimowych
  5. Podpisanie listu intencyjnego o współpracy przy projektach Interim Management
Jeśli masz za sobą doświadczenie w projektach typu Interim Management i chcesz nawiązać współpracę – skontaktuj się z nami!

FAQ

W jakich sytuacjach najlepiej skorzystać z usługi Interim Management?

Gdy potrzebujesz dostępnego od zaraz menedżera z kompetencjami, których nie ma nikt w Twojej organizacji. Interim Manager może np. poprowadzić strategiczne projekty, takie jak:

  • Restrukturyzacja
  • Start-up nowej linii biznesowej
  • Zarządzanie kryzysowe
  • Optymalizacja procesów biznesowych
  • Change management
  • Post Merger Integration lub wydzielenie spółki 
  • Budowa i wdrożenie strategii rozwoju
  • Nagłe zastępstwo na jednej z kluczowych funkcji
Jakie są korzyści z usługi Interim Management?
  • Błyskawiczne (do 5 dni roboczych) pozyskanie menedżera z najwyższymi kompetencjami. 
  • Współpraca projektowa z najwyższej klasy menedżerem.
  • Pozyskanie fachowca, który wesprze organizację w trudnym dla niej momencie.
Dlaczego warto powierzyć CTER projekt Interim Managament?

Dlaczego warto powierzyć CTER projekt Interim Managament?

  • W CTER baza Interim Managerów zawiera dane blisko 2000 doświadczonych specjalistów.
  • Wszyscy nasi Interim Managerowie przeszli proces weryfikacji i zostali poddani autorskiej procedurze oceny kompetencji (w tym sprawdzenia referencji).
  • CTER jest w Polsce wyłącznym partnerem sieci Senior Management Worldwide, która działa w ponad 40 krajach. Dzięki temu mamy dostęp do ponad 200 000 Interim Managerów i możemy znaleźć odpowiedniego menedżera w każdym miejscu na świecie.
  • Zrealizowaliśmy projekty w ponad 50 państwach Europy, Ameryki Północnej i Południowej, Australii i Azji.
Jaka jest cena usługi?
  • Wynagrodzenie Interim Managera jest rozliczane według stawki dziennej lub miesięcznej. 
  • Stawki są porównywalne z całościowym kosztem ponoszonym przez pracodawcę przy zatrudnieniu pracownika na analogiczne stanowisko.
  • Wynagrodzenie CTER wynosi 25% miesięcznego wynagrodzenia Interim Managera i jest płatne przez cały okres jego współpracy z klientem.
Czy mogę zatrudnić Interim Managera na stałe?

W każdym momencie współpracy możesz podjąć decyzję o zatrudnieniu Interim Managera na stałe lub rozliczyć się z CTER poprzez fixed fee.

W artykule przeczytasz