Wysyłasz CTER swoje CV – co będzie dalej? Odpowiadamy na 6 najczęstszych pytań!

CTER wysyłanie aplikacji

Chcesz wiedzieć, co jako headhunterzy w CTER możemy dla Ciebie zrobić w kwestii rozwoju kariery lub zmiany ścieżki zawodowej? Odpowiedź jest prosta – niewiele. Nie wynika to jednak z niechęci, a ze specyfiki naszej pracy. Nie działamy bowiem tak, że znajdujemy komuś pracę, kiedy ten ktoś jej szuka. Co się zatem stanie, kiedy zdecydujesz, że wyślesz nam swoje CV?

Przesyłając nam swoje CV, możesz liczyć na rozwój sytuacji, który możemy podzielić na 3 etapy. W skrócie wyglądają one tak:

  1. Zaraz po zapisaniu Twojego CV otrzymasz od nas informację RODO. A następnie…
  2. Prawdopodobnie przez długi, długi, naprawdę dłuuuugi czas nie wydarzy się nic.
  3. A potem, zwykle w najmniej spodziewanym momencie, zadzwonimy do Ciebie. Wtedy jednak okaże się, że pracujesz już w nowej roli i w nowym miejscu. I być może nawet nie pamiętasz, że dostaliśmy od Ciebie CV.

Dlaczego tak się dzieje?

Jak długo będziesz czekać na kontakt od CTER?

CTER, jak każda firma Executive Search, nie poszukuje pracy dla kandydatów. Szukamy kandydatów w ramach konkretnych projektów powierzonych nam przez Klientów. Żebyśmy się do Ciebie odezwali, musi więc pojawić się u nas zlecenie „na Twoją głowę”.

Nasza działalność ma charakter butikowy – rocznie realizujemy 60–80 projektów, które związane są ze stanowiskami:

  • dotyczącymi każdego obszaru funkcjonalnego (general management, sprzedaż, marketing, operacje, produkcja, SCM, HR, finanse),
  • o różnym seniority – od ról globalnych i regionalnych, przez C-level, stanowiska raportujące do Zarządów, a czasem kadrę menedżerską średniego szczebla,
  • o różnych, z reguły bardzo precyzyjnie określonych kryteriach rekrutacyjnych, w których opisano profil poszukiwanych kandydatów,
  • zlokalizowanych w różnych miejscach w Polsce.

Szanse na to, że za chwilę zaczniemy poszukiwania kandydatów o Twoim profilu, są więc niewielkie.  

Poza tym dostajemy od kandydatów też inne pytania, które zwykle się powtarzają. Postanowiliśmy, że je zbierzemy i odpowiemy na nie w tym artykule. Mamy nadzieję, że rozwiejemy w ten sposób wszystkie pojawiające się wątpliwości. A na koniec, w odpowiedzi na ostatnie pytanie, przygotowaliśmy 6 podpowiedzi, z których polecamy Ci skorzystać, jeśli rozważasz zmianę pracy lub ścieżki kariery w przyszłości.

„Widzę na LinkedIn CTER, że szukacie osób do roli, w jakiej mam doświadczenie. Czemu do mnie nie dzwonicie”?

Jeśli jesteś CFO, a w CTER pojawia się projekt dotyczący właśnie tej roli, może się zdarzyć, że do Ciebie nie zadzwonimy. Dlaczego? Nasi klienci oczekują, że zidentyfikujemy, zaprosimy do rozmów, trafnie ocenimy i doprowadzimy do zatrudnienia najlepiej dopasowanego do roli kandydata na rynku. Zarówno pod kątem doświadczeń sektorowych i w danej roli, skali ról i organizacji, jak i kompetencji oraz dopasowania kulturowego. Jeśli nie mieścisz się „idealnie” w profilu, nie będziemy zajmować Twojego czasu rozmową, która i tak nie przełoży się dla Ciebie na dalsze kroki.

„Planuję zmianę w swojej karierze, chcę zmienić obszar zawodowy. Czy CTER może mi w tym pomóc”?

Najprawdopodobniej nie. Klienci oczekują od nas, że przedstawimy im kandydatów najlepiej dopasowanych do danego profilu. W związku z tym w naturalny sposób koncentrujemy się na kandydatach, którzy mają już dane doświadczenie.

„Czy w CTER pomożecie mi w zaplanowaniu kariery”?

Pracujemy na zlecenie Klienta, a naszym core business nie jest wspieranie kandydata w budowaniu kariery. Nie znamy się na tym, bo nasza rola polega na czymś innym.

„Czy mogę oczekiwać od CTER pomocy w zredagowaniu CV”?

Nie poprawimy Twojego CV pod kątem Twoich planów zawodowych, bo to także wykracza poza nasza rolę. Co więcej, preferując wygodę i przejrzystość CV (aby łatwo porównać różne profile), nasze propozycje mogą być niezgodne z Twoimi oczekiwaniami.

„Czy mogę kontaktować się z CTER co jakiś czas”?

Tak, jednak raczej nic z tego dla Ciebie nie wyniknie. Na pewno jest sens, aby się do nas odezwać, jeśli zmieniło się coś istotnego. Może to być otwarcie się na relokacje do innego miasta lub pozyskanie ciekawego doświadczenia, z którego wynika chęć aktualizacji profilu.

„Skoro nie ma co na Was, headhunterów, liczyć, to jakie działania podjąć, poszukując nowej pracy”?
  • Zacznij budować network i markę osobistą – najlepiej jeszcze zanim zaczniesz szukać pracy.
  • Określ pomysł na dalsze kroki w swojej karierze zawodowej. Im bardziej precyzyjnie wiesz, czego chcesz, tym łatwiej zaplanować drogę, która Cię do tego zaprowadzi.
  • Bądź świadom swoich kompetencji – wiedz, jak je zaprezentować na profilu LinkedIN, w CV, podczas krótkiej rozmowy telefonicznej i podczas interview.
  • Zadbaj o to, aby można było łatwo Cię znaleźć:
    • niech Twój profil na LinkedIn będzie zawsze aktualny,
    • niech zawiera słowa-klucze (nazwy stanowisk, branże, konkretne wyzwania, certyfikaty itp.),
    • pamiętaj, że im większa jest Twoja sieć kontaktów, tym „bliżej” mają do Ciebie headhunterzy.
  • Nawiązuj szerokie kontakty – nie tylko z headhunterami, lecz także z potencjalnymi decydentami.
  • Transparentnie komunikuj, co jest dla Ciebie ważne w ocenie danej oferty. Mów o tym, jakie widzisz jej mocne strony, co oceniasz jako ryzyko, a także jakie masz wątpliwości.

Chcesz wiedzieć więcej o tym, „jak dać się złowić” headhunterowi? Koniecznie przeczytaj ten artykuł na stronie ican.pl.

W artykule przeczytasz

Zapisz się na newsletter
"Executive Search bez tajemnic"

W mailu powitalnym wyślemy Ci wyczerpujący Przewodnik po Executive Search i PDF z praktycznym briefem do rekrutacji menedżerskiej.
Uwaga: musisz kliknąć przycisk w pierwszej wiadomości, by potwierdzić swój adres.

Zapisz się na newsletter
"Executive Search bez tajemnic"

W mailu powitalnym wyślemy Ci wyczerpujący Przewodnik po Executive Search i PDF z praktycznym briefem do rekrutacji menedżerskiej.
Uwaga: musisz kliknąć przycisk w pierwszej wiadomości, by potwierdzić swój adres.