Skip to content
Cter.pl>Executive Search>Executive Search – rola brandu partnera i jego znaczenie

Executive Search – rola brandu partnera i jego znaczenie

Share on linkedin
Udostępnij
Executive search – rola brandu

Założę się, że gdy zatrudniasz partnera zewnętrznego do poprowadzenia procesu rekrutacji menedżerskiej, oczekujesz od niego przede wszystkim skuteczności. Czy wiesz, jak i dlaczego to właśnie rola brandu partnera ma znaczenie oraz, co należy brać pod uwagę, gdy chcesz, by taka współpraca była udana? 

Gdy zlecasz rekrutację firmie zewnętrznej to za bezpośrednią realizację procesu będzie odpowiadał konsultant. To on będzie kontaktował się z kandydatami. Jego wizerunek, to Twój wizerunek. W końcu reprezentuje Ciebie i Twoją firmę.

To dla Ciebie dobra wiadomość. Jego wieloletnie doświadczenie zdobyte przy dziesiątkach rekrutacji przełoży się na profesjonalne przeprowadzenie procesu i kreowanie pozytywnych doświadczeń rekrutacyjnych.

Twój potencjalny pracownik będzie miał je tym lepsze, im lepiej zaopatrzysz w informacje agencję. Stąd też wynika, że dokładny briefing przekłada się na jakość dalszych działań.

Zadbaj o:

  • kompletność informacji
  • Określenie oczekiwań wobec kandydata
  • Określenie jego przyszłych zadań

Kiedy decydujesz się na współpracę, oznacza to, że potrzebujesz wsparcia skutecznego partnera, a nie jakiegokolwiek dostawcy. W rekrutacji menedżerskiej nie chodzi bowiem wyłącznie o zrealizowanie usługi.

Chodzi o jakość całego procesu. I choć składa się na nią kilka rzeczy, najważniejsze jest wzajemne zaufanie. Twoje do partnera i partnera do Ciebie, jako Klienta.

Dlaczego zaufany konsultant to bardziej efektywna współpraca?

W firmie Executive Search pracują konkretni konsultanci, którzy w Twoim imieniu będą wchodzić w interakcje z rynkiem.

To oni zajmą się zaprezentowaniem Twojej organizacji i oferty pracy potencjalnym kandydatom. Wszystko, co zrobią, ma określone zadanie: budowę pozytywnego candidate experience.

Najlepiej będzie, jeśli tak odpowiedzialne zadanie powierzysz zaufanemu konsultantowi.

Takiemu, który znajdzie równowagę pomiędzy marketingiem oferty a rzetelnym przedstawieniem wyzwań i kontekstu organizacyjnego Twojej firmy.

Dlaczego jest to istotne? Bo kandydaci podejmują świadomą decyzję o zaangażowaniu w proces rekrutacji już na etapie pierwszego kontaktu.

Umiejętne przedstawienie firmy i oferty pozwala kandydatowi uniknąć późniejszego rozczarowania, a konsultantowi oszczędza czas i zmniejsza ryzyko ewentualnych nieprzyjemności. 

Executive Search – rola brandu, czyli jak Twój wizerunek wpływa na proces rekrutacji (rola employer brandingu)

Dobra opinia o firmie tylko pomoże w rekrutacji. Jeżeli obecni pracownicy są zadowoleni, inni się o tym dowiedzą.

Opinie rozprzestrzeniają się szybko i różnymi kanałami. Pracownik, jakiego szukasz na pewno będzie je sprawdzał. Co więcej, wizerunek firmy, jaki kreujesz, wpływa na profil kompetencji, jakim będą się odznaczać potencjalni pracownicy.

Szanse, że kandydat podejmie pożądaną decyzję wzrastają, gdy postrzega firmę, jako miejsce, w którym chce się pracować i rozwijać.

 Dlatego tak ważne jest, by zadbać o zewnętrzny employer branding.

Udany proces jest jak udany związek – sprowadza się do zaufania

To właśnie zaufanie Klientów i Kandydatów przekłada się na efektywny proces rekrutacji.

Aby przebiegał pomyślnie, konieczne jest budowanie relacji oraz pozytywnego candidate experience.

To są kwestie fundamentalne dotyczące funkcjonowania firm rekrutacyjnych, gdzie poufność jest bardzo istotna dla każdej ze stron.

Poza tym zaufanie jest warunkiem pozwalającym maksymalizować wszystkie korzyści dodatkowe, które oferuje współpraca.

Więcej o korzyściach dodatkowych przeczytasz w artykule: 4 bonusowe korzyści z Executive Search.

Podsumowanie

Czy zatem w procesie Executive Search brand firmy, z którą podejmujesz współpracę, ma znaczenie? Moim zdaniem tak, jednak nie tylko on się liczy.

Ważny jest również wizerunek konkretnego konsultanta, który będzie realizował Twój projekt. Jednak najlepszym sposobem, aby go potwierdzić, nie jest ani wyszukiwarka, ani ładna strona internetowa.

Dlaczego? Bo o wynikach wyszukiwania oraz o wyglądzie strony często decydują środki inwestowane w marketing.

Tymczasem doświadczenie – moje i naszych Klientów – dowodzi, że wiarygodność partnera rekrutacyjnego najlepiej weryfikować poprzez referencje.

Możemy pomóc?

Jeśli szukasz wsparcia w rekrutacji menadżerskiej lub poszukujesz Interim Menadżera

O CTER

CTER zajmuje się rekrutacją menadżerską. 

Nasz zespół składa się z 8 konsultantów o średnim doświadczeniu w rekrutacji przekraczającym 15 lat.

Najnowsze wpisy

Kategorie wpisów

Zobacz też inne artykuły:

Potrzebujesz wsparcia w procesie rekrutacji?